Elbeszélgettem a múlt héten egy - saját maga szerint - liberális barátommal, aki egy Balaton szeletet ajánlott, ha kimegyek vele a melegfelvonulásra… Az volt az érve, hogy kiállni egy ügy mellett akkor a legmagasztosabb, ha az ügy maga, az embert nem érinti.
Ezzel az érvvel ugyan máris gyorsan jelezte nekem, hogy ő természetesen nem meleg, ebből pedig már le is szűrtem, hogy ezt a csoportot még a támogatói közül sem mind ismerik el feltétlenül egyenjogúnak, vagy legalábbis normálisnak…
Végülis megvallom őszintén, nem mentem ki a felvonulásra, csak a hírekben követtem az eseményeket, de jelentem, megbántam a dolgot… Azt kell mondjam, hogy a hazai meleg társadalom felnőni látszik.
Illetve válasszuk gyorsan ketté a dolgot:
Van a hazai meleg társadalom.
Ezeket az embereket azért nevezzük melegeknek, mert másként nem tudnánk megkülönböztetni őket az átlagemberektől. Ugyanakkor nincs is igazán miért megkülönböztetnünk őket… Reggel felkelnek, dolgozni mennek, délben ebédelnek, hazafelé menet bevásárolnak, és segítenek a szomszéd néninek felvinni a cvekkert a lépcsőn. Az pedig hogy ezután mit csinálnak, az pont annyira magánügy, mint hogy egy heteró mit csinál…Ismerek pár heterót, akiknek a szórakozási, és/vagy szexuális szokásai jobban megdöbbentenének egy kordon mögött üvöltöző nyugdíjast, mint egy átlagos, meleg páré. Nem beszélve arról, ha a pár nőnemű, mert ugye azt filmen nézni - csinálni már nem is akkora bűn igaz?

És akkor vannak a "keményvonalas" melegek.
Ők azok, akik úgy gondolják, hogy ha traviszerkóban vonulnak fel, azzal előrelendítik a melegek általános reputációját… Bár lehet, hogy arra gondolnak, hogy utánuk, egy "sima meleg" már nem is tér el annyira a normálistól, és így végülis a szándékaik akár nemesnek is nevezhetőek.
Pedig hát ha belegondolunk, hogy az ilyen viselkedést anno a Budapest Parádén is sokan elítélték - pedig ott csinálta ezt elég sok heteró fiatal is - , akkor azért elég hamar rájöhetünk, hogy nem biztos, hogy ez a megfelelő út.

Kellett ugyan egy pár év, de erre úgy látszik rájöttek a meleg társadalom "Méltóságos" tagjai is, és ezzel szerintem kivívták egyrészt elég sok - eddig semleges - ember rokonszenvét, valamint az eddig inkább a csöndben beilleszkedés politikáját valló társuk támogatását.
Az idei, decens menet után szerintem jövőre már jóval több résztvevője lesz a dolognak, és ha ez így megy tovább, egyszer talán majd kordonokat sem kell köré felállítani…

Az ideális persze az lenne, ha nem is lenne szükség erre, mert végre eljutnánk oda, hogy fel sem merülne bennünk - és bennük sem - , hogy bármelyik csoportot is úgy nevezzük/zék: "mások"…
De hát ehhez még sajnos hosszú út vezet… Amin viszont szerintem az elmúlt két menettel megtettünk egy-egy buszmegállónyit.

A bejegyzés trackback címe:

https://narancsoskacsa.blog.hu/api/trackback/id/tr282146099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása